Kjøpsvilkår

Våre kjøpsvilkår gjelder for alle kjøp gjort gjennom NOVOOIs nettbutikk. Ved å bestille fra vår nettbutikk, aksepterer du disse betingelsene.

Bestilling

Når vi mottar din bestilling, vil du automatisk motta en ordrebekreftelse til din e-postadresse. Det er kjøpers ansvar å kontrollere at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Varen leveres i henhold til ordrebekreftelsen. Hvis du har innvendinger mot bekreftelsen, må du kontakte oss innen syv dager fra datoen for bekreftelsen. NOVOOI er ikke forpliktet til å akseptere endringer i bestillingen etter at ordrebekreftelsen er sendt og bestillingen er plassert.

Priser

Alle produktpriser inkluderer merverdiavgift (MVA). Internasjonale fraktkostnader oppgis og inkluderes ved utsjekk. Kjøper er ansvarlig for eventuelle ekstra kostnader knyttet til internasjonale avgifter relatert til toll og MVA.

Vi forbeholder oss retten til å endre priser, trykkfeil, endringer i tekst, bilder og lenker på vår nettside. Vær oppmerksom på at farger gjengitt i nettbutikken kan avvike fra produktets faktiske farge, blant annet på grunn av forskjellig fargegjengivelse på ulike skjermer.

Internasjonal frakt

Internasjonale bestillinger kan bli pålagt merverdiavgift, importtoll og andre avgifter ved ankomst til mottakerlandet. Vi sender bestillinger i henhold til Delivered Duty Unpaid (DDU), noe som betyr at vi ikke samler inn eller estimerer toll og avgifter på forhånd. For mer informasjon om spesifikke kostnader anbefales det å kontakte ditt lokale tollkontor.

I perioder med høy etterspørsel, som høytider og kampanjer, kan behandlingstiden være noe lengre. Leveringstiden vil også variere avhengig av hvor bestillingen skal sendes.

Betaling

Betaling skjer via de betalingsmetodene som er tilgjengelige i vår nettbutikk. Vi benytter Dintero Checkout som vår transaksjonsleverandør. Når vi refunderer kjøpet i deres portal, må det i noen tilfeller påregnes noen dager før beløpet er tilbake på konto. Hvor lang tid det tar, avhenger av avtaler mellom bankene.

Levering

NOVOOI samarbeider med Profrakt og UPS for levering av våre produkter. Dersom en bestilling overstiger størrelses- eller vektbegrensningene til disse transportørene, vil vi hente inn tilbud fra andre fraktselskaper som er spesialister på håndtering av større forsendelser.

Ved utsjekk i nettbutikken vil du få opp flere leveringsalternativer basert på produktets vekt, dimensjoner og din leveringsadresse (postnummer). Disse fraktvalgene genereres automatisk via våre transportpartnere, slik at du enkelt kan velge det som passer deg best.

For større møbelforsendelser i Oslo-området bruker vi lokale transportører som er spesialister på møbellevering. Når vi har mottatt nødvendige detaljer om bestillingen din, innhenter vi et pristilbud og avtaler en passende leveringstid. Merk at hele kjøpesummen må være betalt, og transportskjemaet må være fullført og signert før møbelet sendes ut. Vi vil informere deg om forventet leveringstid i ordrebekreftelsen. NOVOOI er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaket av tredjeparts leverandører.

Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet i henhold til angrerettloven. Kjøperen må informere selgeren om at han/hun vil benytte seg av angreretten innen 14 dager etter at angrerettperioden starter. Denne fristen inkluderer alle kalenderdager. Hvis perioden utløper på en lørdag, søndag eller helligdag, forlenges fristen til neste virkedag.

Reklamasjon og retur

Hvis du mottar en defekt vare, send en e-post til hei@novooi.com med bilder av skaden innen 3 dager etter mottak.

Du kan returnere en vare innen 14 dager, unntatt made-to-order-produkter. Returkostnader dekkes av kjøper med mindre annet er avtalt. Skreddersydde og håndlagde produkter kan ikke returneres eller kanselleres etter bestilling. Varen må være ubrukt og i original stand for full refusjon. Skadede returvarer aksepteres ikke.

Ved retur, legg ved ordrenummer og ønsket handling (refusjon eller bytte). Merk pakken med «Returning Goods / Return» for å unngå tollkostnader, og pakk varen godt. Refusjon utbetales til den opprinnelige betalingsmetoden via Dintero Checkout. Behandlingstiden varierer etter bankenes prosess.

Reklamasjon

Hvis det oppdages en mangel ved varen, må du gi oss beskjed innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget eller burde vært oppdaget. Reklamasjon som gjøres innen 2 måneder fra oppdagelsen, anses alltid som rettidig.

Reklamasjonsfristen er:

  • 2 år for varer med kortere levetid, som tekstiler, enkelte interiørartikler og mindre gjenstander.
  • 5 år for varer ment å vare lenger, som møbler, belysning og andre holdbare produkter.

Vi behandler reklamasjoner i samarbeid med våre leverandører. Hvis reklamasjonen godkjennes, vil vi tilby reparasjon, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til gjeldende regelverk.

Merk: Reklamasjonsretten dekker ikke skader forårsaket av normal slitasje, feilaktig bruk eller manglende vedlikehold.

For å registrere en reklamasjon, kontakt oss på hei@novooi.com med en beskrivelse av feilen, ordrenummer og bilder som dokumenterer mangelen.

Returadresse:
NOVOOI AS
Birger Olivers Vei 29B
1176 Oslo, Norway

Kreditering av kjøp

Når vi har mottatt varen i tråd med retningslinjene nevnt ovenfor, vil vi behandle refusjonen og kreditere beløpet til deg. NOVOOI benytter Dintero Checkout som vår betalingsleverandør. Vær oppmerksom på at det kan ta noen dager før beløpet vises på kontoen din etter at refusjonen er gjennomført i Dinteros system.

Personvern

Vi behandler dine personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernlovgivning. For mer informasjon, se vår personvernerklæring.

Endringer i vilkår

NOVOOI forbeholder seg retten til å endre disse kjøpsbetingelsene. Endringer vil bli publisert på vår nettside, og det er kundens ansvar å holde seg oppdatert om gjeldende betingelser.

Kontaktinformasjon

For spørsmål, vennligst kontakt oss på hei@novooi.no.